Powrót do listy instytutów
Publikacje
Dominika Machowska
Liczba publikacji: 152025
- Svetlana Boyarchenko, Dominika Machowska , Iryna Topolyan, Supermodularity and incentive reversal in teams, GAMES AND ECONOMIC BEHAVIOR, 150 2025, s. 93-105. Zobacz w PBN
2022
- Dominika Machowska , Andrzej Nowakowski, Agnieszka Wiszniewska-Matyszki, Closed-loop Nash equilibrium for a partial differential game with application to competitive personalized advertising, Automatica, 140 2022, s. 1-12. Zobacz w PBN
2021
- Rabah Amir, Dominika Machowska , Michael Troege, Advertising patterns in a dynamic oligopolistic growing market with decay, Journal of Economic Dynamics and Control, 131 2021, s. 104229 (1-16). Zobacz w PBN
2020
- Dominika Machowska , Andrzej Nowakowski, Competition in defensive and offensive advertising strategies in a segmented market, EUROPEAN JOURNAL OF CONTROL, 53 2020, s. 98-108. Zobacz w PBN
2019
- Dominika Machowska , Delayed effects of cooperative advertising in goodwill dynamics, OPERATIONS RESEARCH LETTERS, 47 (3) 2019, s. 178-184. Zobacz w PBN
- Mariusz Górajski, Dominika Machowska , How do loyalty programs affect goodwill? An optimal control approach, 4OR-A Quarterly Journal of Operations Research, 17 (3) 2019, s. 297 - 316. Zobacz w PBN
- Rabah Amir, Huizhong Liu, Dominika Machowska , Joana Resende, Spillovers, subsidies, and second‐best socially optimal R&D, Journal of Public Economic Theory, 21 (6) 2019, s. 1200-1220. Zobacz w PBN
2018
- Dominika Machowska , Investigating the role of customer churn in the optimal allocation of offensive and defensive advertising: the case of the competitive growing market, Poznań University of Economics Review (Economics and Business Review), 4 (18) (2) 2018, s. 3 - 23. Zobacz w PBN
- Mariusz Górajski, Dominika Machowska , The effects of technological shocks in an optimal goodwill model with a random product life cycle, Computers and Mathematics with Applications, 76 (4) 2018, s. 905-922. Zobacz w PBN
2017
- Mariusz Górajski, Dominika Machowska , Optimal double control problem for a PDE model of goodwill dynamics, Mathematical Methods of Operations Research, 85 (3) 2017, s. 425-452. Zobacz w PBN
2015
- Dominika Machowska , Mariusz Górajski, Magdalena Ulrichs, Optymalne strategie polityki pieniężnej dla Polski uwzględniające wrażliwość banku na ryzyko nieosiągnięcia założonego celu, Materiały i Studia, - (317) 2015, s. 1-74. Zobacz w PBN
- Dominika Machowska , Mariusz Górajski, Magdalena Ulrichs, Sztywna vs. elastyczna strategia bezpośredniego celu inflacyjnego w modelu optymalnej polityki pieniężnej dla Polski, PRZEGLĄD STATYSTYCZNY, 62 (4) 2015, s. 379-396. Zobacz w PBN
- Dominika Machowska , Mariusz Górajski, The influence of consumer recommendations on advertising strategies in a non-linear optimal goodwill model with market segmentation, Mathematical Economics, (11(18)) 2015, s. 5-20. Zobacz w PBN
2013
- Mariusz Górajski, Władysław Milo, Magdalena Ulrichs, Dominika Machowska , Notes on some optimal monetary policy rules : the case of Poland, Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica, - (295) 2013, s. 59 - 77. Zobacz w PBN
Inne
- Dominika Machowska , Mariusz Górajski, Wpływ elastyczności wizerunkowej popytu na kształt strategii reklamowych w modelu renomy firmy, Matematyka i informatyka na usługach ekonomii : rozważania ogólne, modele, , s. 156-170. Zobacz w PBN