Nie jesteś zalogowany | Zaloguj się
Facebook
LinkedIn

Informacje dla przyjętych na studia licencjackie

Przyjętych na studia magisterskie zapraszamy do zapoznania się z informacjami pod adresem:
https://www.mimuw.edu.pl/pl/informator-dla-studentow/informacje-dla-przyjetych-na-studia-magisterskie/

Zintegrowany Program Rozwoju Dydaktyki – ZIP 2.0

Miło nam poinformować Państwa, że wszystkie osoby przyjęte na kierunki studiów I stopnia organizowane przez Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, zostały objęte wsparciem projektu ZIP 2.0. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie dedykowanej projektowi oraz w trakcie spotkania z prodziekanem ds. studenckich w czasie dni adaptacyjnych oraz poprzez informacje e-mailowe.

Jeszcze przed rozpoczęciem roku

  • Studentów I roku informatyki, którzy chcieliby trafić na zaawansowany potok ze Wstępu do Programowania, prosimy o wypełnienie  testu poziomującego w ostatnich dniach sierpnia.
  • Samorząd studentów zaprasza Was do udziału w obozie zerowym, spotkaniach integracyjnych oraz do dołączenia do grup rocznikowych na FB (szczegóły w  liście od samorządu )
  • Biuro Pomocy Materialnej UW zaprasza 1 sierpnia na spotkanie informacyjne dla osób, które rozpoczynają studia na UW i planują ubiegać się o miejsce w akademiku ( kliknij po więcej szczegółów ).
  • W ostatnim tygodniu września zapraszamy Was na dni adaptacyjne. Harmonogram spotkań opublikujemy w połowie września na tej stronie. Znajdziecie wśród nich szkolenia: z zakresu praw i obowiązków studenckich, obsługi systemu USOS, korzystania z zasobów biblioteki i Laboratorium Komputerowego, a także spotkania z Samorządem Studenckim i z prodziekanem ds. studenckich. Uczestnictwo w dniach adaptacyjnych jest ważne: gdy rozpoczniemy semestr, będziecie potrzebowali przekazanych w ich trakcie informacji (a my będziemy ich od Was oczekiwać).
  • Studentów z zagranicy zapraszamy również do zapoznania się z informacjami ze strony Welcome Point.

A teraz kilka informacji technicznych

Konta pocztowe i USOSWeb

Po dostarczeniu dokumentów rekrutacyjnych, w ciągu 1-2 dni Wasz status w IRK zmieni się na "przyjęty". Po kolejnych kilku dniach otrzymacie możliwość logowania sie na konta w systemie USOSWeb i na pocztę studencką. O tym, że konta są już aktywne, damy Wam znać na FB sekcji studenckiej .

W USOWebie MIM znajdziecie m.in. plany zajęć , weźmiecie udział w rejestracji na przedmioty na WMIM, za jego pośrednictwem złożycie też wniosek o miejsce w domu studenckim. Tura składania wniosków dla nowych studentów trwa od 4 do 15 sierpnia 2025 r,, a zasady ubiegania się o akademik są opisane na stronie Biura Pomocy Materialnej UW .

Osoby, które będą szukać zakwaterowania poza akademikiem, zachęcamy do przejrzenia ogłoszeń zamieszczanych w grupie FB studenci MIMUW .

Na konta poczty studenckiej będziecie od tej pory otrzymywać wszystkie informacje dotyczące organizacji studiów. Używajcie ich w kontaktach z pracownikami wydziału. Pisząc do sekcji studenckiej pamiętajcie o wpisaniu w tytule wiadomości skrótu Waszego kierunku studiów (MAT/INF/BIOINF/ML) - dzięki temu email trafi szybciej do właściwej osoby.

Otrzymujecie dwa adresy mailowe powiązane z dwoma generowanymi dla Was kontami: konto google i związany z nim adres mailowy @student.uw.edu.pl (zostanie ustawiony jako domyślny w USOSWeb w polu „Email" w danych kontaktowych osoby) oraz konto wydziałowe i adres mailowy w domenie @students.mimuw.edu.pl

Instrukcja logowania do poczty @student.uw.edu.pl zostanie przesłana na prywatny adres mailowy zgłoszony w IRK. Wraz z nią otrzymasz hasło do pierwszego logowania. Dodatkowo otrzymasz wiadomość na uczelniany adres mailowy o sposobach logowania kontem CAS do systemów uniwersyteckich (w tym USOSWeb) oraz ustawieniach i resetowaniu hasła. 

Do poczty @students.mimuw.edu.pl zalogujesz się wchodząc na  pocztę studencką. Jako login podaj identyfikator w postaci xy123456, gdzie x - to pierwsza litera Twojego imienia, y - pierwsza litera Twojego nazwiska, a 123456 - numer albumu. Używaj małych liter alfabetu bez polskich znaków. Numer albumu możesz sprawdzić w USOSwebie w Informacjach o użytkowniku widocznych w prawym dolnym rogu zakładki Mój USOSweb. Jako hasło podaj hasło do USOSweb. Jeśli udaje Ci się zalogować do USOSweba, ale masz problemy z logowaniem do poczty MIMUW (może się tak zdarzyć. jeśli w haśle w IRK użyłeś polskich liter), zmień hasło w USOSwebie. Po około 15-25 minutach spróbuj zalogować się na pocztę używając nowego hasła.

Jeśli masz problem z zalogowaniem się do USOSweba, skontaktuj się z sekcją studencką, która zresetuje Twoje hasło.

Nalegamy na regularne sprawdzanie obu adresów mailowych (lub ustawienie sobie przekierowania poczty).

Rejestracje na przedmioty

W pierwszym semestrze studiów zostaniecie zarejestrowani administracyjnie na przedmioty obowiązkowe organizowane przez WMIM i przydzieleni do grup ćwiczeniowych na tych przedmiotach. Informacje o przydziale do grup będą widoczne w systemie usosweb.mimuw.edu.pl w drugiej połowie września. Osoby niezadowolone z przydziału będą mogły skorzystać z giełdy wymiany miejsc w grupach w dniach 18-25.09.2025r. 

Samodzielnie powinniście zarejestrować się na: przedmioty ogólnouniwersyteckie (obowiązkowe w I semestrze studiów tylko na kierunku matematyka) oraz WF (obowiązkowy w semestrze zimowym tylko dla studentów bioinformatyki). Studenci pozostałych kierunków powinni zaliczyć semestr zajęć WF i przedmioty ogólnouniwersyteckie do końca I roku studiów mogą więc zarejestrować się na te zajęcia w semestrze zimowym lub dopiero w semestrze letnim.

Rejestrując się na zajęcia warto pamiętać, że w czwartkowe popołudnia (od godziny 14) często odbywają się obowiązkowe sprawdziany z różnych przedmiotów obowiązkowych. Starajcie się więc unikać zajęć odbywających się w czwartki po 14:00.

Pierwsza tura rejestracji na WF rozpoczyna się już 08 września o godz. 21.00. Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie Studium WF Dla ułatwienia - instrukcja

Rejestracja na przedmioty ogólnouniwersyteckie będzie trwała w dniach 8 września – 21 października 2025 r.. 

Dodatkowo osoby chętne będą mogły zarejestrować się na lektoraty (które są nieobowiązkowe na żadnym z kierunków), mogą jednak okazać się przydatne w przygotowaniach do certyfikatu językowego na poziomie B2, którego zdobycie jest wymagane na wyższych latach studiów. Informacje o lektoratach znajdziecie na stronie Centrum Nauczania Języków Obcych UW .

Rejestracje na WF, przedmioty ogólnouniwersyteckie i lektoraty odbywają się za pośrednictwem strony usosweb.uw.edu.pl , (uwaga! to inna wersja usosweb niż usosweb mimuw!) wg zamieszczonego tam harmonogramu rejestracji .

Organizacja studiów i terminy

Wszystkie najważniejsze informacje o studiowaniu na MIM zostały opisane w informatorze dla studentów . Prosimy o zapoznanie się z wpisami dla poszczególnych kierunków studiów: matematyki ogólnej oraz MSEM informatyki i bioinformatyki oraz z informacjami wspólnymi dotyczącymi przedmiotów (w tym terminów i zasad zaliczania BHP i POWI), zasad rejestracji oraz przepisywania zaliczeń czy usprawiedliwiania nieobecności.

W pilnowaniu terminów pomoże Wam kalendarz MIM i ogłoszenia sekcji studenckiej

Prosimy też o zapoznanie się z informacjami o możliwych modyfikacjach toku studiów, przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia utrudnia realizację studiów w trybie standardowym.