| 
 Do spisu
        modułów  2.4. Moduł
        Plansza 
            
                    
                       
 
 Osoby pracujące
        nad modułem 
            
                |  | Autor: | Michał Żmijewski |  |  
                |  | Weryfikator: | Anna Doroś |  |  
                |  | Tester: | Damian Wójtowicz |  | 
            Poczatek 
 
 Klasa Plansza 
            
                    
                 
            Atrybuty
            obiektowe: 
                
                    |  | - współrzędne
                    wejścia |  
                    |  | - współrzędne wyjścia |  
                    |  | - rozmiar planszy -
                    świata |  
                    |  | - plansza z której
                    pobiera się informacje o aktualnym świecie
                    gry |  
                    |  | - plansza na którą nanoszone
                    są zmiany terenu |  
                    |  | - gdy jest równa 1 będzie
                    dokonywana aktualizacja planszy dopiero po
                    odbiorze impulsu wpp. na bierząco |  
                    |  | - lista z informacją o
                    zmienionych polach |  
                    |  | - iterator naniesionych zmian wskazuje
                    nie naniesioną jeszcze zmiane |  
            Funkcje
            publiczne: 
            
                Plansza(const
                    Param_plansza& info,int
                    zmiana=1,typ_teren tlo=0)typ_teren jakiTeren(const Para x) void ustawTeren(const Para x,const typ_teren
                    z)typ_teren jakieTlo(const Para x)void ustawTlo(const Para x,const typ_teren z)int ileJestElementowRodzaju(const Para
                    x,const typ_rodzaj z)void wstawElementRodzaju(const Para x,const
                    typ_rodzaj z)int usunElementRodzaju(const Para x,const
                    typ_rodzaj z)Para wspolrzedneWejscia()Para wspolrzedneWyjscia()void wspolrzedneWejscia(Para x)void wspolrzedneWyjscia(Para x)Para rozmiarPlanszy()int listaZmian(typ_lista_zmian &l)int czyAktualizacjaCykliczna()int odbierzImpuls() Wyjątki: 
                
                    |  | - wyjątek odwołania
                    się poza obszar planszy |  
                    |  | - wyjątek braku pamieci | 
 
 
            
                    Plansza(const Param_plansza&
                        info,int zmiana=1,typ_teren tlo=0)Tworzy na podstawie Param_plansza
                        swiatAktualny i swiatNowyzmiana=1 oznacza ze plansza będzie
                        aktualizowana po każdym wywołaniu
                        odbierzImpuls, wpp. tzn. gdy zmiana!=1
                        aktualizacja planszy nastepuje
                        bezposrednio po naniesionej zmianie.
                        (Aktualizacja tyczy się tylko terenu)
 tlo(typ_teren) określa jaki rodzaj
                        terenu ma być przyjęty jako podkład
                        terenu właściwego (Uwaga! w przypadku
                        gdy typ_teren nie jest int-em tło terenu
                        jest pamiętane w dodatkowym polu, zmiana
                        tła jest nanoszona wtedy na bierzaco,a w
                        swiacieNowym jest zapamiętany obecny
                        teren (to dla zmian po odbiorze Impulsu).
                        Agdy gdy typ_teren jest int-em jest
                        wersja optymalna - wszystko jest
                        pamiętane w jednym polu teren gdzie
                        teren=tlo*MNOZNIK_TLA+teren.)
 
            Poczatek 
 |