AM Inf., projekt organizacji zajęć, 2020-21
Niemal na pewno (update, 10.10.2020: na pewno) zajęcia z Analizy Matematycznej dla informatyków w roku 2020-21 będą prowadzone zdalnie. Wszystkich studentów proszę o uważne zapoznanie się z poniższym tekstem.
Standardy
Ludzie wykształceni przestrzegają standardów. Polecam Państwu krótki kodeks honorowy społeczności Harvard College, który w wolnym przekładzie na polski, z zastąpieniem oryginalnego podmiotu w pierwszym zdaniu przez podmiot domyślny, brzmi tak:
Zobowiązujemy się do uczciwej działalności akademickiej. Uczciwej, a więc takiej, która spełnia przyjęte w świecie nauki reguły dotyczące cytowania źródeł, pozyskiwania i korzystania z danych, czytelnego przypisywania właściwym autorom ich pomysłów, odkryć, interpretacji i wniosków. Ściąganie i inne formy nieuczciwości podczas egzaminów, kolokwiów i zaliczeń, przypisywanie sobie cudzych pomysłów i sformułowań lub fałszywe ich cytowanie, falsyfikacja danych czy jakiekolwiek inne przejawy nierzetelności lub nieuczciwości naukowej łamią standardy naszej społeczności, jak również normy przyjęte w szeroko rozumianym świecie akademickim.
Tych zasad zamierzam przestrzegać. Esencją naszej wspólnej działalności nie jest zabawa w policjantów i złodziei
LaTeX
LaTeX to (logiczny i w elementarnej warstwie bardzo prosty) język programowania służący do zapisu i składu tekstów, szczególnie matematycznych. Proszę się go uczyć już teraz.
LaTeX-a można używać online, bez instalacji na własnym komputerze, np. w systemie Overleaf. Będziemy w tym systemie udostępniać kody źródłowe materiałów do ćwiczeń. Proszę, żeby swoje rozwiązania szykowali Państwo właśnie w LaTeX-u.
Wykład
Wykład będzie prowadzony następująco:
-
Co tydzień, w porze wykładu, będę przedstawiał - na żywo, za pośrednictwem Zoom - prezentację (około 50 minut, maksymalnie 15-20 slajdów, potem czas na pytania i dodatkowe wyjaśnienia). Slajdy, a pewnie też nagranie prezentacji, będą dostępne w wydziałowym Moodle’u.
-
We wpisach na tej stronie będę po wykładzie sygnalizował, jaki materiał został omówiony i jakie fragmenty skryptu warto (a czasem trzeba) samodzielnie przeczytać, żeby oswoić się z różnymi pojęciami, twierdzeniami itp.
-
Raz na 2-3 tygodnie na wydziałowym Moodle’u odbędzie się prosta, najpewniej 10-minutowa, teoretyczna kartkówka, sprawdzająca, czy Państwo znają bieżące pojęcia, definicje, założenia twierdzeń itp. Zachęcam, żeby rozwiązywać tę kartkówkę z własnymi notatkami / innymi materiałami do wykładu “w ręku”.
-
Co tydzień będę miał 60 minut konsultacji wyłącznie dla I roku, wyłącznie po to, żeby odpowiadać na konkretne pytania dotyczące treści wykładu.
Ramowy plan podziału materiału na poszczególne tygodnie udostępnię we wrześniu.
Ćwiczenia
Update, 10.10.2020: Wspólnie z prowadzącymi postanowiliśmy publikować zadania raz na 2 tygodnie, ale od razu w większej liczbie.
-
Ćwiczenia rozpoczną się w drugim tygodniu zajęć.
- Co dwa tygodnie studenci otrzymają, via Moodle, zestaw zadań (ten sam dla wszystkich grup), zawierający:
- informację o teorii, wykorzystywanej w zadaniach;
- zadania z przykładowymi rozwiązaniami;
- 5 zadań do obowiązkowego rozwiązania;
- dodatkowe zadania np. do treningu przed kolokwiami.
-
Każdy z prowadzących ma zdalne konsultacje, poświęcone omówieniu przykładowych rozwiązań zadań i pracy nad ich wariantami.
-
Rozwiązania zadań studenci zamieszczają na Moodle’u, każde w oddzielnym pliku, z nazwą wg. schematu
Janina.Kowalska.AMInf.ZestawN.ZadanieM.pdf
-
Nad zadaniami wolno pracować w zespołach dwuosobowych, ale nie większych. Warunek: jeśli ktoś to robi, to (a) melduje w rozwiązaniu otwarcie, z kim pracował, (b) i tak sam zapisuje wszystkie swoje rozwiązania.
- Raz na 4-5 tygodni praca domowa będzie mieć charakter zespołowy; jej rozwiązania są szykowane w większych (odgórnie wyznaczonych) zespołach i podlegają ocenie prowadzących oraz pozostałych studentów.
Kolokwia i egzamin
Na końcową ocenę składają się: oceny z prac domowych, kartkówek, dwóch kolokwiów i egzaminu.
Kolokwia i egzaminy organizowane są zdalnie, na wydziałowym Moodle’u, w trybie take home exam
.