Niemal na pewno (update, 10.10.2020: na pewno) zajęcia z Analizy Matematycznej dla informatyków w roku 2020-21 będą prowadzone zdalnie. Wszystkich studentów proszę o uważne zapoznanie się z poniższym tekstem.

  1. Standardy
  2. LaTeX
  3. Wykład
  4. Ćwiczenia
  5. Kolokwia, egzaminy

Standardy

Ludzie wykształceni przestrzegają standardów. Polecam Państwu krótki kodeks honorowy społeczności Harvard College, który w wolnym przekładzie na polski, z zastąpieniem oryginalnego podmiotu w pierwszym zdaniu przez podmiot domyślny, brzmi tak:

Zobowiązujemy się do uczciwej działalności akademickiej. Uczciwej, a więc takiej, która spełnia przyjęte w świecie nauki reguły dotyczące cytowania źródeł, pozyskiwania i korzystania z danych, czytelnego przypisywania właściwym autorom ich pomysłów, odkryć, interpretacji i wniosków. Ściąganie i inne formy nieuczciwości podczas egzaminów, kolokwiów i zaliczeń, przypisywanie sobie cudzych pomysłów i sformułowań lub fałszywe ich cytowanie, falsyfikacja danych czy jakiekolwiek inne przejawy nierzetelności lub nieuczciwości naukowej łamią standardy naszej społeczności, jak również normy przyjęte w szeroko rozumianym świecie akademickim.

Tych zasad zamierzam przestrzegać. Esencją naszej wspólnej działalności nie jest zabawa w policjantów i złodziei


LaTeX

LaTeX to (logiczny i w elementarnej warstwie bardzo prosty) język programowania służący do zapisu i składu tekstów, szczególnie matematycznych. Proszę się go uczyć już teraz.

LaTeX-a można używać online, bez instalacji na własnym komputerze, np. w systemie Overleaf. Będziemy w tym systemie udostępniać kody źródłowe materiałów do ćwiczeń. Proszę, żeby swoje rozwiązania szykowali Państwo właśnie w LaTeX-u.


Wykład

Wykład będzie prowadzony następująco:

  1. Co tydzień, w porze wykładu, będę przedstawiał - na żywo, za pośrednictwem Zoom - prezentację (około 50 minut, maksymalnie 15-20 slajdów, potem czas na pytania i dodatkowe wyjaśnienia). Slajdy, a pewnie też nagranie prezentacji, będą dostępne w wydziałowym Moodle’u.

  2. We wpisach na tej stronie będę po wykładzie sygnalizował, jaki materiał został omówiony i jakie fragmenty skryptu warto (a czasem trzeba) samodzielnie przeczytać, żeby oswoić się z różnymi pojęciami, twierdzeniami itp.

  3. Raz na 2-3 tygodnie na wydziałowym Moodle’u odbędzie się prosta, najpewniej 10-minutowa, teoretyczna kartkówka, sprawdzająca, czy Państwo znają bieżące pojęcia, definicje, założenia twierdzeń itp. Zachęcam, żeby rozwiązywać tę kartkówkę z własnymi notatkami / innymi materiałami do wykładu “w ręku”.

  4. Co tydzień będę miał 60 minut konsultacji wyłącznie dla I roku, wyłącznie po to, żeby odpowiadać na konkretne pytania dotyczące treści wykładu.

Ramowy plan podziału materiału na poszczególne tygodnie udostępnię we wrześniu.


Ćwiczenia

Update, 10.10.2020: Wspólnie z prowadzącymi postanowiliśmy publikować zadania raz na 2 tygodnie, ale od razu w większej liczbie.

  1. Ćwiczenia rozpoczną się w drugim tygodniu zajęć.

  2. Co dwa tygodnie studenci otrzymają, via Moodle, zestaw zadań (ten sam dla wszystkich grup), zawierający:
    • informację o teorii, wykorzystywanej w zadaniach;
    • zadania z przykładowymi rozwiązaniami;
    • 5 zadań do obowiązkowego rozwiązania;
    • dodatkowe zadania np. do treningu przed kolokwiami.
  3. Każdy z prowadzących ma zdalne konsultacje, poświęcone omówieniu przykładowych rozwiązań zadań i pracy nad ich wariantami.

  4. Rozwiązania zadań studenci zamieszczają na Moodle’u, każde w oddzielnym pliku, z nazwą wg. schematu Janina.Kowalska.AMInf.ZestawN.ZadanieM.pdf

  5. Nad zadaniami wolno pracować w zespołach dwuosobowych, ale nie większych. Warunek: jeśli ktoś to robi, to (a) melduje w rozwiązaniu otwarcie, z kim pracował, (b) i tak sam zapisuje wszystkie swoje rozwiązania.

  6. Raz na 4-5 tygodni praca domowa będzie mieć charakter zespołowy; jej rozwiązania są szykowane w większych (odgórnie wyznaczonych) zespołach i podlegają ocenie prowadzących oraz pozostałych studentów.

Kolokwia i egzamin

Na końcową ocenę składają się: oceny z prac domowych, kartkówek, dwóch kolokwiów i egzaminu.

Kolokwia i egzaminy organizowane są zdalnie, na wydziałowym Moodle’u, w trybie take home exam.