Temat 13: Powtórzenie (II)
Wstecz; Ostatnia modyfikacja: 17.04.2015
- Ćwiczenie 1 (dokończenie): zaprojektuj i zaimplementuj grę w kółko i krzyżyk. Uwzględnij dwa
warianty: (i) 3 na 3, (ii) plansze o dowolnych wymiarach (wygrywa gracz, który ma pięć kółek
bądź krzyżyków w linii). Zaimplementuj gracza ludzkiego oraz dwa warianty graczy komputerowych:
(i) losowy, (ii) z pewną "inteligencją".
- Ćwiczenie (opcjonalne): wykorzystaj bibliotekę
multiprocessing w celu
ustawienia limitu czasu na wykonanie ruchu. Warty polecenia
artykuł dyskutujący różne metody podejścia do tego problemie w Pythonie. Potencjalnie przydatny kod:
def find_move(self):
pool = Pool(processes=1)
result = pool.apply_async(move_tmp, [(self._b,self._v)])
m = result.get(timeout=1)
Kod z ćwiczeń (kółko i krzyżyk)