Temat 13: Powtórzenie (II)

Wstecz; Ostatnia modyfikacja: 17.04.2015
  • Ćwiczenie 1 (dokończenie): zaprojektuj i zaimplementuj grę w kółko i krzyżyk. Uwzględnij dwa warianty: (i) 3 na 3, (ii) plansze o dowolnych wymiarach (wygrywa gracz, który ma pięć kółek bądź krzyżyków w linii). Zaimplementuj gracza ludzkiego oraz dwa warianty graczy komputerowych: (i) losowy, (ii) z pewną "inteligencją".
  • Ćwiczenie (opcjonalne): wykorzystaj bibliotekę multiprocessing w celu ustawienia limitu czasu na wykonanie ruchu. Warty polecenia artykuł dyskutujący różne metody podejścia do tego problemie w Pythonie. Potencjalnie przydatny kod:
  • def find_move(self):
      pool = Pool(processes=1) 
      result = pool.apply_async(move_tmp, [(self._b,self._v)])
      m = result.get(timeout=1)
    
  • Kod z ćwiczeń (kółko i krzyżyk)