Temat 12: Powtórzenie
Wstecz; Ostatnia modyfikacja: 11.04.2015
- Ćwiczenie 1 (dokończenie): zaprojektuj i zaimplementuj grę w kółko i krzyżyk. Uwzględnij dwa
warianty: (i) 3 na 3, (ii) plansze o dowolnych wymiarach (wygrywa gracz, który ma pięć kółek
bądź krzyżyków w linii). Zaimplementuj gracza ludzkiego oraz dwa warianty graczy komputerowych:
(i) losowy, (ii) z pewną "inteligencją".
- Ćwiczenie 2: co jest wynikiem działania następującej funkcji?
def f2():
res = []
for x in ("a","b"):
for y in range(5):
if y < 2:
continue
elif y % 3 == 0:
break
res.append((x,y))
return res
Ćwiczenie 3: co jest wynikiem działania poniższego programu?
def f(a,b,*c):
if len(c) >= 2:
return f(*c)
else:
return (a,b)
print(f((1,2),(3,4),(5,6),(7,8)))
Ćwiczenie 4: napisz funkcję odwracającą dany słownik
Ćwiczenie 5: napisz funkcję, która bierze listę stringów i wypisuje je w
prostokątnej ramce, tak jak w poniższym przykładzie, dla listy: ["Hello", "World", "w", "ramce"]:
*********
* Hello *
* World *
* w *
* ramce *
*********
Ćwiczenie 6: napisz funkcję, która łaczy dwie listy w sposób jak w przykładzie:
f([a,b,c,d,e,f], [1,2,3]) -> [a,1,b,2,c,3,d,e,f].
Ćwiczenie 7: implementacja
drzew BST - na początek
wstawianie elementu i wypisywanie drzewa