Temat 12: Powtórzenie

Wstecz; Ostatnia modyfikacja: 11.04.2015
  • Ćwiczenie 1 (dokończenie): zaprojektuj i zaimplementuj grę w kółko i krzyżyk. Uwzględnij dwa warianty: (i) 3 na 3, (ii) plansze o dowolnych wymiarach (wygrywa gracz, który ma pięć kółek bądź krzyżyków w linii). Zaimplementuj gracza ludzkiego oraz dwa warianty graczy komputerowych: (i) losowy, (ii) z pewną "inteligencją".
  • Ćwiczenie 2: co jest wynikiem działania następującej funkcji?
  • def f2():
      res = []
      for x in ("a","b"):
        for y in range(5):
          if y < 2:
            continue
          elif y % 3 == 0:
            break
          res.append((x,y))
      return res
    
  • Ćwiczenie 3: co jest wynikiem działania poniższego programu?
  • def f(a,b,*c):
      if len(c) >= 2:
        return f(*c)
      else:
        return (a,b)
    
    print(f((1,2),(3,4),(5,6),(7,8)))
    
  • Ćwiczenie 4: napisz funkcję odwracającą dany słownik
  • Ćwiczenie 5: napisz funkcję, która bierze listę stringów i wypisuje je w prostokątnej ramce, tak jak w poniższym przykładzie, dla listy: ["Hello", "World", "w", "ramce"]:
  • *********
    * Hello *
    * World *
    * w     *
    * ramce *
    *********
    
  • Ćwiczenie 6: napisz funkcję, która łaczy dwie listy w sposób jak w przykładzie: f([a,b,c,d,e,f], [1,2,3]) -> [a,1,b,2,c,3,d,e,f].
  • Ćwiczenie 7: implementacja drzew BST - na początek wstawianie elementu i wypisywanie drzewa