Analiza Matematyczna dla I roku, 2013-2014:

Parent Directory

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego wydały w 2010 r książkę "Analiza matematyczna dla ekonomistów" napisaną przeze mnie. Może być przydatna również studentom matematyki zwłaszcza tym, którzy nie spotkali się do tej pory z matematyką, w wersji uniwersyteckiej, więc z dowodami. Napisałem ją z myślą o osobach o słabym przygotowaniu, które jednak chcą się analizy nauczyć. Jest tam sporo przykładów różnej trudności oraz 681 zadań. Pełne rozwiązania lub istotne wskazówki do zadań o numerach nieparzystych zajmują 82 strony, więc ponad 16% książki.
Niektóre tematy będziemy omawiać dopiero w trzecim semestrze.
Notatki z poprzednich do wykładu, który prowadzę odpowiadają jego treści, choć czasem wykładam nieco inaczej. W tym roku nie rozpocząłem od aksjomatów. Kolejność też może czasem zmieniać się, w zależności od sytuacji, np. od pytań zadawanych przez Was. Notatki są w tym miejscu.
Ocena z przedmiotu będzie wystawiona na podstyawie wyników studenta z dwóch kolokwiów, każde warte do 35 punktów (po przeskalowaniu), oceny z ćwiczeń: liczą się obecności, aktywność na ćwiczeniach — można otrzymać do 15 punktów oraz oceny z prac domowych — też do 15 punktów, razem można otrzymać do 100 punktów. Osoby które nie otrzymają dostatecznej liczby punktów będą mogły poprawić ocenę w okolicach sesji poprawkowej.
Wykład nie jest obowiązkowy, a ćwiczenia są obowiązkowe. 5 nieusprawiedliwionych nieobecności może spowodować nieotrzymanie pozytywnej oceny z przedmiotu, 8 nieobecności usprawiedliwionych lub nie też może doprowadzić do niezaliczenia analizy matematycznej. Przed kolokwiami pojawią się listy zadań, z których wybierzemy po co najmniej 2 zadania na każde kolokwiów. Oprócz zadań z listy pojawią się zadania spoza niej. Kolokwia dla obu potoków będą wspólne (te same zadania w tym samym czasie).

Oprócz wykładów i ćwiczeń można korzystać z konsultacji udzielanych przez pracowników. Każdy pracownik podaje terminy, w których można do niego przyjść porozmawiać o matematyce. Najbardziej efektywne są rozmowy na tematy wcześniej przemyślane przez studenta nawet wtedy, gdy rozmyślania zakończyły się niepowodzeniem (np. zadanie w dalszym ciągu nie jest rozwiązane, nie udało się pojąć dowodu). Chodzi o to, że wtedy wyjaśnienia łatwiej jest zrozumieć, czasem można zrozumieć dlaczego własna droga nie prowadziła do sukcesu. Warto przy tym pamiętać, że samodzielnie rozwiązanie problemu, nawet w długim czasie, zwykle daje uczącemu się więcej niż wysłuchanie przemyślanego przez inną osobę rozwiązania. Umysł, podobnie jak inne części ciała ludzkiego, wymaga ćwiczeń — ich nie zastąpią cudowne strony internetowe, wspaniale napisane książki, ćwiczenia ani wykłady. Używany systematycznie i intensywnie po pewnym czasie jest w stanie osiągać znacznie więcej niż po długim letargu, czasem zwanym wypoczynkiem.       
Tu znajduje się pula zadań, z których dwa pojawią się na klasówce, a oprócz nich jeszcze ze dwa-trzy inne. Ta wersja pula zadań może jeszcze zmienić się. Jednak na dwa tygodnie przed klasówką ustabilizuje się. Zauważą Państwo z pewnością, że trudność zadań jest dosyć zróżnicowana.
Tu można znaleźć kilka zadań o różnej trudności, na początek.
A tutaj można znaleźć poprawiony dowód twierdzenia o istnieniu pierwiastków dowolnego stopnia. Za błąd w czasie wykładu przepraszam wszystkich, którzy mnie słuchali i próbowali zrozumieć.
A tutaj można znaleźć kilka twierdzeń, które były na wykładzie, zebranych razem. Niektórych nie ma w skrypcie. Został doliczony do końca przykład z wykładu z 28 listopada 2013 r.
Tutaj są wyniki obu kolokwiów oraz STOPNIE, oceny wszystkich zadań z kolokwiów i wyniki z ćwiczeń.

Tutaj są wyniki kolokwium, w którym mieli Państwo przyjemność brać udział 10 marca. Ci z Państwa, którzy w kolumnie OC widzą (w swoim wierszu) literkę "r", powinni zgłosić się do mnie lub do dr P. Goldsteina jak najszybciej, by jeszcze w tym tygodniu zakończyć zdawanie AM.
W drugim semestrze będą dwa kolokwia: 27 marca od 17:00 do 20:10 oraz 15 maja od 16:00 do 19:17. Wynik każdego z nich zostanie przeskalowany tak, by minimalną możliwą oceną było 0, a maksymalną – 35 punktów (w sumie maksymalnie 70). Do tego dojdzie ocena za ćwiczenia, od 0 do 30 punktów oraz za egzamin pisemny, od 0 do 50 punktów. Dodając te cztery liczby student otrzyma do 150 punktów. Po pisemnym nastąpi ustny, który zdawać będą wszyscy, którzy uzyskają dostatecznie dużo punktów zgodnie z opisana wyżej procedurą. Na ustnym będą Państwo przedstawiać dowody twierdzeń z wykładu, podawać przykłady albo rozwiązywać zadania. Pojawi się lista warunków wystarczających do otrzymania oceny niedostatecznej — stara wisi na mojej stronie wraz z egzaminami z AM1 z poprzednich lat.
Tutaj są zmodernizowane wyniki kolokwium, które pisali Państwo 27 marca 2014 r. , a tu — wyniki kolokwium, które pisali Państwo 15 maja 2014 r.
Tutaj jest lista tematów, która może zainteresować część z Państwa, trochę zaktualizowana.
Tutaj można zapoznać się z listą zawierającą sumy z pierwszego i drugiego kolokwium, sumę z obu (kolumna SK), punkty za zadania, punkty za cwiczenia, wynik (7*SK/13+zad+cw), datę egzaminu, wyniki z kolejnych zadań z egzaminu pisemnego, ich sumę (SE) oraz sumę wyn+SE. Wszyscy, którzy uzyskali w ostatniej rubryce co najmniej 60 punktów mają prawo odpowiadać. Niektórzy inni też, jeśli ich wyniki sugerują, że ma to jakiś sens (np. zadania rozwiązane w całości (na co najmniej 7 punktów), 10 punktów za jedno zadanie znacznie wyżej cenię od składanki 2+2+2+2+2) Patrzymy na całość, a nie tylko na sumę. Każdy powinien przyjść lub skontaktować się np. elektronicznie, by dowiedzieć się o swą sytuację.
Szanowni Państwo,
Tutaj są wyniki egzaminu sobotniego. Osoby, które uzyskały dwucyfrowy wynik czeka jeszcze egzamin ustny. Każdy (również osoby, których wynik jest jednocyfrowy) może obejrzeć swą pracę. Pytam w czwartek od 12:15, w piątek od 10:00. Proszę o zgłaszanie się na ustny.

17 września będę od 16:30.

To ostatnia szansa na rozmowę ze mną (np. zdanie ustnego) bez zgody dziekana na zdawanie później.