Kółko - lista tematów
Podstawy informatyki i programownia
1) Złożoność czasowa, podstawy asymptotyki, złożoność wielomianowa,
wykładnicza, pomijalność stałej..
2) Programowanie strukturalne w pascalu
3) Styl programowania
4) Systemy liczbowe, reprezentacja danych w komputerze.
5) Pamięć przydzielana dynamicznie
Podstawowe typy algorytmów
6) Podejscie rekurencyjne, metoda dziel i zwycięzaj.
7) Podejscie dynamiczne.
8) Metoda zachłanna
9) Wyszukiwanie binarne.
Zagadnienia z algorytmów i struktur danych:
10) Sortownie
qsort i liniowe.
11) Drzewa Binarne
kopce, heapsort, podwójny kopiec
drzewa bst, drzewka w tablicy potocznie zwane licznikowymi itp..
12)Grafy
- przeszukiwanie w głąb
- przeszukiwanie wszerz
- najkrótsze ścieżki z jednym źródłem, algorytm Dijkstry
- najkrótsze ścieżki między wszystkimi parami wierzchołków, algorytm
Floyda-Warshalla
- maksymalne skojarzenie w grafie dwudzielnym
- maksymalny przepływ
13) Algorytmy Tekstowe
- wyszukiwanie wzorca
algorytm Rabina-Karpa, KMP
- algorytm na sprawdzanie cyklicznosci
14) Geometria obliczeniowa
- podstawowe wzorki (porównywanie kątów miedzy odcinakmi)
- przecinanie się odcinków
- należenie punktu do wielokąta
- otoczka wypukła
15) struktura dla zbiorów rozłącznych, FU
16) Zagadnienia implementacyjne
- Operacje na bitach
- rozszerzanie struktur danych np podwójny kopiec
- stos co i jak i dlaczego...