Programowanie funkcyjne - laboratorium

[up]

O interfejsie graficznym

Wiele osób będzie pewnie chciało stworzyć w swoim programie zaliczeniowym jakiś fajny interfejs graficzny. Można przy tym skorzystać z następujących narzędzi/bibliotek:

  1. Oczywiście interfejs graficzny nie jest obowiązkowy i można napisać program działający w trybie tekstowym.
  2. Standardowo w ocamlu dostępna jest biblioteka "graphics". Pozwala na rysowanie na ekranie linii, punktów, itp. Udostępnia też obsługę myszy.
  3. Stosunkowo często używanym i dającym dobre rezultaty jest tworzenie okienek pod GTK. Służy do tego biblioteka "lablgtk" do ocamla oraz program do edycji okienek np. "glade-2". W glade-2 wyklikujemy okienka, ich własności, itp (jest to program przeznaczony ogolnie pod GTK, czyli zasadniczo dla programów w C). Natomiast biblioteka "lablgtk" umożliwia korzystanie z gtk w ocamlu, w szczególności udostępnia stworzone okienka. Można zobaczyć prosty przykład.

W specyficznych sytuacjach polecam też następujące punkty:

  1. Można też stosunkowo łatwo tworzyć dwuwymiarowe gry czasu rzeczywistego korzystając z biblioteki "mlgame" stworzonej parę lat temu przez absolwentów tego przedmiotu. Jako przykład polecam napisaną przeze mnie w swoim czasie grę (paczka zawiera też samą bibliotekę wraz z innymi przykładami): ML Liero
  2. Spotkałem się też z sytuacją, że program zapisywał swój wynik w pliku postscriptowym. Format ps to swego rodzaju jezyk programowania, jak sie juz pozna parę komend, to wygenerowanie jakiegoś rysunku nie jest specjanie trudne.

Licznik: 1121

Valid HTML 4.0!