Sztuczna Inteligencja - laboratorium


Przyklady dobrego kodu mozna znalezc tutaj:

Skrypt do profilowania programem oprofile opop.sh .


09.05.2008

Wyniki turnieju

Logi z rozgrywek

Pierwsze trzy miejsca naleza do: Marcina Czyzyka, Grzegorza Kulewskiego, Marka Stepniowskiego (kolejnosc alfabetyczna). Na zajeciach oglosze pelne wyniki oraz w ramach ciekawostki wyniki na komputerach red, ktore roznia sie dosyc istotnie.

W czasie nastepnego weekendu przeprowadze kolejny turniej, tym razem na komputerach red i z odrobine dluzszymi limitami czasowymi liczonymi na partie. Ponadto bedzie mozna wyslac po 2-3 wersje swojego programu.

Turniej koncowy odbedzie sie prawdopodobnie na komputerach klasy red.


28.04.2008

Zadanie


14.04.2008

Zadanie 7


02.04.2008

Zadanie 6


26.03.2008

Zadanie 5 (10 pkt + 10 pkt za raport (zmniejszone))


14.03.2008

Zadanie 4 (1 tydzien, 10 pkt)

Zaimplementowac tablice transpozycji i hashowanie Zobrista (bez integracji w program)

Na zajeciach przetestujemy tez najszybasze wersje waszego kodu z wylaczanymi cieciami alfa-beta i z opcja kompilacji -O3. Przetestujemy predkosc i poprawnosc.


Zadanie 3 (1 tydzien, 10pkt)


26.02.2008

Zadanie 2a (10 pkt, 2 tygodnie)

26.02.2008

Zadanie 2b (5 pkt, 1 tydzien)

Wykonac crosstesting pliku board.cpp z czworka innych uczestnikow zajec w sposob omowiony na zajeciach. (przesylamy board.cpp zawierajacy/rozszerzajacy podany przeze mnie naglowek do 4 osob)


18.02.2008

Zadanie 1 (10 pkt, 1 tydzien)

Zaimplementowac logike gry Breakthrough omawianej na zajeciach wg zadanego interfejsu. Oraz napisac automatyczny tester, ktory od zadanej pozycji, bedzie wykonywal losowe ruchy ( kazdy ruch z tym samym prawdopodobienstwem ) az do konca gry. Tester powinien powtorzyc taki playout zadana liczbe razy oraz wypisac dwie statystyki: procent wygranych bialego oraz srednia dlugosc gry. Tester powinien znalezc sie w osobnym pliku tester.cpp , ktory zawiera linie #include "board.cpp". Testery powinny sie cross-kompilowac ze wszystkimi planszami spelniajacymi interfejs.

Wszelkie usterki interfejsu i uwagi przesylajcie na moj adres (lew at mimuw).