Klasowka z Programowania obiektowego, 24 kwietnia 2OO8

Bezszachy sa wariantem gry w szachy. Gra prowadzona jest przez dwoch
graczy, nazywanych dalej bialym i czarnym, na szachownicy 8 na 8, za
pomoca bierek szachowych. Poczatkowe ustawienie figur na szachownicy
jest takie samo, jak w zwyklych szachach. Pionkow w bezszachach nie
uzywa sie.

Gracze wykonuja na przemian po jednym ruchu, zaczynajac od gracza
bialego.

Figury bezszachowe poruszaja sie po szachownicy tak samo, jak szachowe.
Jedynym wyjatkiem jest brak mozliwosci roszady.

W bezszachach, w odroznieniu od szachow, nie istnieja pojecia szachu i
mata. Zabicie krola nie powoduje zakonczenia gry.

Gra konczy sie zwyciestwem jednego z graczy, gdy uda mu sie zabic
wszystkie bierki przeciwnika. Gra konczy sie remisem, gdy gracz nie moze
wykonac zadnego legalnego ruchu, choc pozostaly mu bierki. Remis oglaszamy
rowniez, gdy gracze wykonaja 1000 ruchow.

Napisz w Javie program, ktory przeprowadzi losowa partie bezszachow.
Program powinien wykonywac ruchy za obu graczy, za kazdym razem wybierajac
losowo jeden sposrod dozwolonych w danej chwili ruchow. Wybor kazdego z
legalnych ruchow powinien byc rownie prawdopodobny.

Program powinien, po kazdym ruchu, wypisywac na wyjscie stan szachownicy.
Na zakonczenie partii nalezy wypisac informacje o wyniku - kto wygral,
czy byl remis.

Program nalezy napisac obiektowo. W szczegolnosci trzeba zadbac o latwosc
rozszerzenia go o nowe rodzaje bierek, np. piony.

Informacje dla osob, ktore nie znaja zasad gry w szachy:

Poslugujemy sie piecioma rodzajami figur:

* wieza - moze sie przesuwac po wierszu lub kolumnie szachownicy
* goniec - moze sie przesuwac po przekatnych szachownicy
* hetman - moze wykonywac ruchy takie, jak wieza lub goniec
* krol - moze wykonac ruch na jedno z sasiadnich pol, takze po przekatnej
* skoczek - moze wykonac ruch, zmieniajac numer wiersza o 2 a kolumny o 1,
  lub na odwrot. Jest jedyna bierka, ktora moze "przeskoczyc" nad innymi.

Jesli na polu, na ktore przestawiamy bierke, jest bierka przeciwnika,
zabijamy ja, czyli zdejmujemy z szachownicy.

Poczatkowo na szachownicy w pierwszym wierszu sa figury gracza bialego,
kolejno: wieza, skoczek, goniec, hetman, krol, goniec, skoczek, wieza.
W ostatnim wierszu znajduja sie figury gracza czarnego, w tej samej
kolejnosci.