Zadanie zaliczeniowe z laboratorium Pascala i C. ZSI I. 01/02 ------------------------------------------------------------- Zadane: 21.11.2001, odbiór: 28.11.2001, 2 punkty. Zad 2. Napisać program symulacyjny "Życie". Zasady gry w Życie. Gra w Życie jest symulacją odbywającą się na prostokątnej pokratkowanej planszy. Każda kratka jest pusta lub zawiera komórkę, która reprezentuje żywego osobnika. Populacja żywych osobników zmienia sie z pokolenia na pokolenie wg następujących reguł: 1. Jeśli żywy osobnik ma co najwyżej jednego żywego sąsiada, to umiera z samotności. 2. Jeśli żywy osobnik posiada co najmniej czterech żywych sąsiadów, to umiera z przeludnienia. 3. Jeśli żywy osobnik posiada co najmniej dwóch i co najwyżej trzech żywych sąsiadow, to przeżywa. 4. W pustej kratce rodzi sie życie, jeśli sąsiaduje ona z dokładnie 3 kratkami zawierającymi żywe osobniki. Sąsiadami kratki jest wszystkie 8 otaczających ją kratek. Program powinien: a) poprosić użytkownika o ustalenie rozmiarów tablicy (można założyć, że tablica mieści się na ekranie), b) wygenerować losowo początkowy układ osobników, c) w kolejnych krokach wyświetlać następujące po sobie układy osobników.