Zadanie zaliczeniowe z laboratorium Pascala i C. ZSI I. 01/02
-------------------------------------------------------------

Zadane: 21.11.2001, odbiór: 28.11.2001, 2 punkty.

Zad 2.

Napisać program symulacyjny "Życie".

Zasady gry w Życie.
Gra w Życie jest symulacją odbywającą się na prostokątnej pokratkowanej
planszy. Każda kratka jest pusta lub zawiera komórkę, która reprezentuje
żywego osobnika. Populacja żywych osobników zmienia sie z pokolenia na
pokolenie wg następujących reguł:
1. Jeśli żywy osobnik ma co najwyżej jednego żywego sąsiada, to umiera z samotności.
2. Jeśli żywy osobnik posiada co najmniej czterech żywych sąsiadów, to umiera z przeludnienia.
3. Jeśli żywy osobnik posiada co najmniej dwóch i co najwyżej trzech żywych sąsiadow, to przeżywa.
4. W pustej kratce rodzi sie życie, jeśli sąsiaduje ona z dokładnie 3 kratkami zawierającymi żywe osobniki.
Sąsiadami kratki jest wszystkie 8 otaczających ją kratek.

Program powinien:
 a) poprosić użytkownika o ustalenie rozmiarów tablicy (można założyć, że  tablica mieści się na ekranie), 
 b) wygenerować losowo początkowy układ osobników, 
 c) w kolejnych krokach wyświetlać następujące po sobie układy osobników.