Programowanie obiektowe i C++. Zadanie zaliczeniowe. Matematyka 00/01. Napisz program służący do tworzenia i poruszania na ekranie figur geometrycznych. Program powinien pozwolić użytkownikowi tworzyć nastepujące figury: - koło, - prostokąt, - kwadrat, - trójkąt , - figura złożona (składa się z pewnej kombinacji pozostałych rodzajów figur). Tworząc figurę należy podać jej rodzaj, rozmiar, kolor i poczatkową prędkość w pionie i poziomie. Dane o figurach należy wczytać z pliku tekstowego o ustalonym przez siebie formacie. Po utworzeniu figur program powinien umożliwać użytkownikowi wydawanie następujących komend dotyczących wszystkich figur: - zmniejsz prędkość w poziomie o zadany kwant (stała w programie), - zwiększ prędkość w poziomie o zadany kwant (stała w programie), - zmniejsz prędkość w pionie o zadany kwant (stała w programie), - zwiększ prędkość w pionie o zadany kwant (stała w programie), - zmień kolor na następny, - zmniejsz rozmiar o zadany kwant (rozmiar nie może stać się ujemny), - zwiększ rozmiar o zadany kwant (rozmiar nie może stać się ujemny), - wykonaj ruch (przesuwa figurę jeden raz zgodnie z jej szybkością), - zakończ program. Uwagi: - najwazniejszą częścią programu jest odpowiednia hierarchia klas, - interfejs programu dotyczący wprowadzania danych/poleceń może być dowolnie prosty (np. można przyporządkować powyższym poleceniom klawisze na klawiaturze), - program może działać pod DOSem (lepsza dokumentacja procedur graficznych w systemie podpowiedzi BC++ 4.52) lub pod Windows (ładniejszy wygląd). Można też zrobić wersję tylko tekstową (wypisującą na ekranie dane o wszystkich figurach po każdym poleceniu użytkownika), ale powoduje to obnizenie oceny o jeden. - figury mają się odbijać od brzegów ekranu, - przykłady rysowania będą podane na ćwiczeniach.