10 czerwca 2002

Zadanie 1 Napisać funkcj_{}e w j_{}ezyku Pascal, która sprawdza czy dany graf skierowany reprezentowany jako listy incydencji jest dwudzielny.

Graf skierowany G = (V, E) jest grafem dwudzielnym jeśli istnieje podział zbioru V na zbiory V_{1} i V_{2} taki, źe dla dowolnej kraw_{}edzi (i, j) ∈ E mamy i ∈ V_{1} oraz j ∈ V_{2}.

Zadanie 2 Napisać procedur_{}e w j_{}ezyku Pascal, która z listy jednokierunkowej liczb całkowitych usuwa elementy mniejsze od 0.

Zadanie 3 Napisać funkcj_{}e w j_{}ezyku Pascal, która dla danego drzewa BST zwraca wskaźnik do wierzchołka o maksymalnej wysokości, który ma dokładnie jeden nast_{}epnik. Np. dla drzewa d

                 5
                / \
               2   8
              /   /  \
             1   7    11
                     /
                    9
                     \
                     10

funkcja powinna zwrócić wskaźnik do w_{}ezła zawieraj _{}acego 11.