Egzamin ze Wst_{}epu do Informatyki

4 lutego 1999

Zadanie 1 Napisać procedur_{}e sprawdzaj _{}ac _{}a czy w zapisie w układzie trójkowym danej liczby całkowitej wyst_{}epuj _{}a tylko cyfry parzyste.

Zadanie 2 Dana jest tablica kwadratowa REL zadeklarowana jako: array[1..n,1..n] of 0..1, reprezentuj _{}aca relacj_{}e dwuargumentow _{}a na zbiorze {1..n}: REL[i, j] = 1 jeśli i jest w relacji z j, a REL[i, j] = 0 w przeciwnym przypadku. Napisać program badaj _{}acy czy relacja jest przechodnia.

Zadanie 3 Ci _{}ag liczb całkowitych zapisany jest w tablicy A: array[1..n] of integer. Napisać program, który pozostawi w tablicy A po jednym wyst _{}apieniu znajduj _{}acych si_{}e tam liczb, a zast _{}api zerami wszystkie powtórzenia.

Egzamin ze Wst_{}epu do Informatyki

4 lutego 1999

Zadanie 1 Napisać procedur_{}e sprawdzaj _{}ac _{}a czy w zapisie w układzie trójkowym danej liczby całkowitej wyst_{}epuj _{}a tylko cyfry parzyste.

Zadanie 2 Dana jest tablica kwadratowa REL zadeklarowana jako: array[1..n,1..n] of 0..1, reprezentuj _{}aca relacj_{}e dwuargumentow _{}a na zbiorze {1..n}: REL[i, j] = 1 jeśli i jest w relacji z j, a REL[i, j] = 0 w przeciwnym przypadku. Napisać program badaj _{}acy czy relacja jest przechodnia.

Zadanie 3 Ci _{}ag liczb całkowitych zapisany jest w tablicy A: array[1..n] of integer. Napisać program, który pozostawi w tablicy A po jednym wyst _{}apieniu znajduj _{}acych si_{}e tam liczb, a zast _{}api zerami wszystkie powtórzenia.