3 marca 1998

Zadanie 1 Dany jest plik tekstowy we.txt zawieraj _{}acy liczby całkowite oddzielone ci _{}agiem spacji. Napisać program w pascalu, który skopiuje zawartość tego pliku na plik tekstowy wy.txt z zachowaniem jego struktury liniowej, ale dokonuj _{}ac takiego rozmieszczenia liczb w linii, aby tworzyły one kolumny o szerokości 10 znaków z liczb _{}a wyrównan _{}a do prawej strony.

Uwaga: write(f,x:s), gdzie s jest liczb _{}a całkowit _{}a wypisuje na plik f wartość zmiennej x w polu o szerokości s znaków.

Zadanie 2 Dane s _{}a dwie tablice A,B: array[1..n] of integer; n> 0, zawieraj _{}ace różnowartościowe ci _{}agi liczb całkowitych. Napisać funkcj_{}e logiczn _{}a PERM, której wartości _{}a b_{}edzie true jeśli ci _{}ag A jest permutacj _{}a ci _{}agu B, a false w przeciwnym przypadku.

Zadanie 3 Dana jest tablica A: array[1..2*n] of integer; n> 0, zawieraj _{}aca liczby całkowite dodatnie i ujemne. Wiadomo, że liczb dodatnich jest dokładnie n. Napisać program w pascalu, który tak poprzestawia liczby w tablicy A, aby ujemne znalazły si_{}e na pozycjach parzystych, a dodatnie na nieparzystych. (Uwaga: nie można korzystać z tablic pomocniczych.)