29 stycznia 2002

Zadanie 1 Dany jest plik tekstowy we.txt. Napisać program w pascalu, który skopiuje zawartość tego pliku na plik tekstowy wy.txt z zachowaniem jego struktury, ale dokonuj _{}ac kompresji zb_{}ednych spacji, tzn. ci _{}agi spacji zostan _{}a zast _{}apione jedn _{}a spacj _{}a.

Zadanie 2 Dana jest tablica A[1..n,1..m] of integer posortowana rosn _{}aco wierszami i kolumnami oraz liczba x. Napisać program sprawdzaj _{}acy czy x wyst_{}epuje w A. Należy zwrócić uwag_{}e na efektywność programu. Preferowane s _{}a rozwi _{}azania działaj _{}ace w czasie O(n+m). Rozwi _{}azania rz_{}edu O(n*m) b_{}ed _{}a punktowane w skali 0-4pkt.

Zadanie 3 Napisać procedur_{}e lub funkcj_{}e zwracaj _{}ac _{}a wartość true jeśli w zapisie w układzie trójkowym danej liczby całkowitej wyst_{}epuj _{}a tylko cyfry parzyste, a false w przeciwnym przypadku.