25 stycznia 2000

Zadanie 1 Napisać funkcj_{}e function ile(var we:text): integer licz _{}ac _{}a ile razy w pliku tekstowym we wyst_{}epuje słowo egzamin.

Zadanie 2 Relacja liniowego porz _{}adku R na zbiorze {1,...,n} jest reprezentowana w tablicy A: array[1..n,1..n] of boolean tak, że iRj wiw gdy A[i, j] = true. Napisać procedur_{}e, która wypisuje zbiór {1,...,n} w porz _{}adku R.

Zadanie 3 Ci _{}ag liczb całkowitych zapisany jest w tablicy A: array[1..n] of integer. Ci _{}ag ten jest sklejeniem ci _{}agu niemalej _{}acego i nierosn _{}acego (jeden za drugim), tzn. jest spełniony jeden z trzech warunków:

(1) ci _{}ag jest niemalej _{}acy

(2) ci _{}ag jest nierosn _{}acy

(3) istnieje k takie, że 1 < k < n i A[i]≤A[i+1] dla 1 ≤ i < k, a A[i]≥ A[i+1] dla k ≤ i < n. Napisać program, który wypisuje wszystkie elementy tego ci _{}agu w porz _{}adku niemalej _{}acym i działa w czasie liniowym wzgl_{}edem n.

25 stycznia 2000

Zadanie 1 Napisać funkcj_{}e function ile(var we:text): integer licz _{}ac _{}a ile razy w pliku tekstowym we wyst_{}epuje słowo egzamin.

Zadanie 2 Relacja liniowego porz _{}adku R na zbiorze {1,...,n} jest reprezentowana w tablicy A: array[1..n,1..n] of boolean tak, że iRj wiw gdy A[i, j] = true. Napisać procedur_{}e, która wypisuje zbiór {1,...,n} w porz _{}adku R.

Zadanie 3 Ci _{}ag liczb całkowitych zapisany jest w tablicy A: array[1..n] of integer. Ci _{}ag ten jest sklejeniem ci _{}agu niemalej _{}acego i nierosn _{}acego (jeden za drugim), tzn. jest spełniony jeden z trzech warunków:

(1) ci _{}ag jest niemalej _{}acy

(2) ci _{}ag jest nierosn _{}acy

(3) istnieje k takie, że 1 < k < n i A[i]≤A[i+1] dla 1 ≤ i < k, a A[i]≥ A[i+1] dla k ≤ i < n. Napisać program, który wypisuje wszystkie elementy tego ci _{}agu w porz _{}adku niemalej _{}acym i działa w czasie liniowym wzgl_{}edem n.