>
> Na pierwsze cwiczenia proponuje trzy tematy:
>
> I. Kilka zadan logicznych do rozwiazania dla studentow (bez algorytmow,
> warto zastanowic sie, jaki jest sposob rozumowania czlowieka, czy korzysta
z
> wiedzy dodatkowej, jesli tak, to z jakiej):
>
> * [trzeba] problem 8 hetmanow: trzeba rozstawic ich na szachownicy 8x8
tak,
> zeby sie nie szachowali, tzn. zeby w kazdym wierszu, kolumnie i na kazdej
> przekatnej byl conajwyzej jeden hetman (wskazowka dla studentow i
> rozwiazanie w zalaczniku 8queens)
>
> * [warto] czy istnieje pokrycie szachownicy 8x8 klockami domina
> (kazdy zajmuje dwa sasiednie pola) tak, zeby 62 pola
> z wyjatkiem dwoch skrajnych pol lezacych na jednej przekatnej byly
pokryte:
> xxxxxxxo
> xxxxxxxx
> xxxxxxxx
> xxxxxxxx
> xxxxxxxx
> xxxxxxxx
> xxxxxxxx
> oxxxxxxx
> Odp w zalaczniku
>
> * [mozna] zadanie 3.4 z ksiazki, dotyczy problemu 8-puzzli
> 8-puzzli to ukladanka 3x3 z 8 klockami i jednym pustym polem do
przesuwania.
> 1 2 3
> 4 5 6
> 7 8 _
> (bez procedury, sam dowod zachowania parzystosci permutacji, zalacznik
> parityproof)
>
> II. Cwiczenie umiejetnosci definiowania problemow (abstrahowania):
>
> * [warto] zad. 3.7 z ksiazki, przynajmniej jeden-dwa przyklady
>
> III. Konstrukcje odpowiedniej przestrzeni stanow:
>
> * [trzeba] zad. 3.9a - misjonarze i kanibale - dobry przyklad, dobrze
> narysowac
> przestrzen dopuszczalnych stanow i przejsc miedzy nimi, warto zastanowic
> sie, dlaczego czlowiek ma problemy, chociaz przestrzen bardzo prosta -->
bo
> duza liczba informacji do pamietania o pojedynczym stanie
>
> * [warto] zad 3.15a,b - na jakims przykladowym ukladzie wielokatow, dobry
> przyklad na to, jak dodatkowa wiedza umozliwia zamiane problemu
> nieskonczonego na skonczony i jego algorytmiczne rozwiazywanie
>
> Pozdrawiam
> Arek
>
>