Zmień styl strony | index | English

strona domowa © Eryk Kopczyński

Ta gra jest równoważna słynnej grze Hex wymyślona przez Pieta Heina (i niezależnie przez Johna Nasha), ale o tyle wygodniejsza, że bez żadnych problemów gra się w nią na zwykłej kartce w kratce (nie potrzebujemy kartki w sześciokąty). Plansza 7x7 (można na większej) wygląda tak:
       o      
            \ 
   #########  
   #.......#  
   #.......#  
   #..::...#  
 x #..:x:..# x
   #...::..#  
   #.......#  
   #.......#  
   #########  
              
       o      
Pola są traktowane jako sąsiednie, albo jeśli są obok siebie poziomo lub pionowo, albo jeśli stykają się rogiem, ale tylko w kierunku zaznaczonym w prawym górnym rogu planszy. Zatem środkowe pole planszy 'x' styka się z 6 polami oznaczonymi ':'. Gracze 'x' i 'o' stawiają swoje znaki na przemian. Wygrywa ten, który połączy ciągłym łańcuchem dwa brzegi planszy oznaczone jego znakiem:
       o       
            \  
   #########   
   #...o...#   
   #xxxo...#   
   #ooox...#   
 x #oxxx...# x 
   #ox.....#   
   #oxx.xx.#   
   #o..xx.x#   
   #########   
               
       o       
Tutaj 'x' wygrał, a 'o' nie (w jednym miejscu dwa kółka są połączone złym rogiem).