Nazwa kierunku studiów: informatyka Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil kształcenia: ogólnoakademicki |
||
Symbol efektów uczenia się dla programu studiów | Efekty uczenia się | Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowych dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego i nauki po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 |
Wiedza: absolwent zna i rozumie | ||
K_W01 | w pogłębionym stopniu - wiedzę z działów matematyki niezbędnych do studiowania informatyki (logika i jej związki z informatyką, teoria złożoności) | P7S_WG |
K_W02 | w pogłebionym stopniu - rolę i znaczenie konstrukcji rozumowań matematycznych | P7S_WG |
K_W03 | upoorządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe problemy, techniki i narzędzia związane z budową kompilatorów | P7S_WG |
K_W04 | zagadnienia synchronizacji procesów i komunikacji międzyprocesowej w scentralizowanym i rozproszonym modelu programu współbieżnego | P7S_WG |
K_W05 | problematykę wzajemnego wykluczania i uzgadniania w systemach rozproszonych | P7S_WG |
K_W06 | metody rozpraszania i zrównoleglania obliczeń | P7S_WG |
K_W07 | podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu informatyki | P7S_WK |
K_W08 | uwarunkowania ekonomiczne, prawne i etyczne związane z działalnością w zawodach informatycznych a także naukową i dydaktyczną | P7S_WK |
K_W09 | podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej | P7S_WK |
K_W10 | fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji | P7S_WK |
Umiejętności: absolwent potrafi | ||
K_U01 | konstruować rozumowania matematyczne | P7S_UW |
K_U02 | wyrażać problemy obliczeniowe w języku matematyki | P7S_UW |
K_U03 | zbudować kompilator dla języka programowania o średnim stopniu złożoności | P7S_UW |
K_U04 | projektować algorytmy w podstawowych modelach obliczalności: maszynach Turinga, obwodach logicznych | P7S_UW |
K_U05 | identyfikować przynależność i trudność wybranych problemów obliczeniowych w stosunku do ważnych klas złożoności, wykorzystując ich różne charakteryzacje | P7S_UW |
K_U06 | posługiwać się nowoczesnymi technologiami rozpraszania i zrównoleglania obliczeń | P7S_UW |
K_U07 | analizować pojęcia sformalizowane w wybranych systemach logicznych o znaczeniu informatycznym, tworzyć w nich formalizacje zadanych pojęć bądź też dowodzić niemożności takiej formalizacji | P7S_UW |
K_U08 | komunikować się na tematy informatyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców; prowadzić debatę; przygotować prezentację (artykuł) z użyciem narzędzi informatycznych | P7S_UK |
K_U09 | posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, ze szczególnym uwzględnieniem terminologii informatycznej | P7S_UK |
K_U10 | samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie | P7S_UU |
K_U11 | kierować pracą zespołu; współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach | P7S_UO |
K_U12 | formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi | P7S_UW |
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do | ||
K_K01 | krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | P7S_KK |
K_K02 | uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiazaniem problemu | P7S_KK |
K_K03 | myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | P7S_KO |
K_K04 | wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalnosci na rzecz środowiska społecznego | P7S_KO |
K_K05 | realizowania projektów informatycznych nakierowanych na realizację interesu publicznego | P7S_KO |
K_K06 | odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających sie potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodowego, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad | P7S_KR |