You are not logged in | log in

Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego

  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatyw
  • Podkreślenie linków
  • Reset

Ogólne informacje o zajęciach i formularz zgłoszeniowy

Zajęcia dla grup szkolnych — szczegóły

  • Prowadzący: Piotr Chrząstowski-Wachtel
    Typ i poziom zajęć: wykład (ok. 90 minut) dla wszystkich licealistów
    Liczba uczestników: 15-40
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji online:

    poniedziałki i środy — dowolna godzina,
    czwartki — po 11:00.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Piotr Chrząstowski-Wachtel
    Typ i poziom zajęć: wykład (ok. 90 minut) dla wszystkich licealistów
    Liczba uczestników: 15-40
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji online:

    poniedziałki i środy — dowolna godzina,
    czwartki — po 11:00.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Jerzy Tyszkiewicz / Wanda Niemyska
    Typ i poziom zajęć: warsztaty (ok. 90 minut) dla wszystkich licealistów
    Liczba uczestników: 15-40
    Opis: Zgoda buduje a niezgoda rujnuje... zupełnie dosłownie. Na naszych zajęciach uczestnicy wezmą razem udział w kilku grach, dzięki którym zobaczą jak próba wyśrubowania indywidualnego zysku prowadzi do strat całej społeczności i każdego z osobna. Pokażemy też, jak wprowadzenie podatku może paradoksalnie wzbogacić podatników. Całość jest na tyle prosta, że pozwala brać udział już uczniom klas I — starsi docenią natomiast klarowność matematycznego opisu za pomocą pojęć teorii gier. Nacisk jest położony na tworzenie prostego matematycznego modelu zjawisk społecznych. Gry w ramach warsztatów przeprowadzane są za pomocą strony internetowej, w wersji stacjonarnej prosimy więc, by uczestnicy przynieśli telefony lub inne urządzenia z dostępem do internetu. Warsztaty stanowią samodzielną całość i można uczestniczyć tylko w nich. Można również po nich wziąć udział w drugiej części, zapraszamy!
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji zdalnej:

    środy — dowolne godziny,
    piątki — dowolne godziny.

    W wersji stacjonarnej:

    poniedziałki — 10:00-13:30,
    wtorki — 16:45-19:00,
    środy — dowolne godziny,
    czwartki — 10:00-16:00,
    piątki — dowolne godziny,

    z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Jerzy Tyszkiewicz
    Typ i poziom zajęć: warsztaty (ok. 90 minut) dla wszystkich licealistów, do udziału niezbędne jest wcześniejsze uczestnictwo w pierwszej części
    Liczba uczestników: 15-40
    Opis: W drugich zajęciach cyklu o teorii gier uczestnicy wezmą razem udział w kilku grach, dzięki którym zobaczą, jak trudno może być dopasować swoje decyzje do oczekiwań społecznych i jakie można stosować strategie, by to osiągnąć. Pojawiają się ponownie pojęcia znane z pierwszej części cyklu. Całość nadal jest na tyle prosta, że pozwala brać udział już uczniom klas I. Centralnym zagadnieniem pozostaje tworzenie matematycznego modelu zjawisk społecznych, tym razem ze wskazaniem, że w niektórych sytuacjach proste pojęcia przestają wystarczać do opisu rzeczywistości. Gry w ramach warsztatów przeprowadzane są za pomocą strony internetowej, w wersji stacjonarnej prosimy więc, by uczestnicy przynieśli telefony lub inne urządzenia z dostępem do internetu.
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji zdalnej:

    środy — dowolne godziny,
    piątki — dowolne godziny.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Piotr Chrząstowski-Wachtel
    Typ i poziom zajęć: wykład (ok. 90 minut) dla zaawansowanych licealistów. Do zrozumienia wykładu niezbędna jest wcześniejsza znajomość podstaw trygonometrii, np. wzorów na sin i cos sumy, a także wzorów skróconego mnożenia.
    Liczba uczestników: 15-40
    Opis: Wprowadzenie do liczb zespolonych — podstawy i pierwsze zastosowania. Dla chętnych możliwa kontynuacja (kolejny wykład, też ok. 90 minut) — pierwiastki z jedności i zastosowania w geometrii.
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji online:

    poniedziałki i środy — dowolna godzina,
    czwartki — po 11:00.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Piotr Chrząstowski-Wachtel
    Typ i poziom zajęć: wykład (ok. 90 minut) nieco ambitniejszy, dla zaawansowanych licealistów
    Liczba uczestników: 15-40
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji online:

    poniedziałki i środy — dowolna godzina,
    czwartki — po 11:00.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).
  • Prowadzący: Piotr Chrząstowski-Wachtel
    Typ i poziom zajęć: wykład (ok. 90 minut) nieco ambitniejszy, dla zaawansowanych licealistów
    Liczba uczestników: 15-40
    Opis: Wykład o użyciu myślenia rekurencyjnego w kombinatoryce.
    Dostępne terminy (konkretne daty i godziny wymagają potwierdzenia, czasem mogą być niedostępne, np. już zajęte przez inną grupę):
    W wersji online:

    poniedziałki i środy — dowolna godzina,
    czwartki — po 11:00.

    W wersji stacjonarnej: jak wyżej, z dokładnością do dostępności sal na wydziale (niektóre terminy, zwłaszcza we wczesnych godzinach, mogą być trudniej dostępne).