Nie jesteś zalogowany | zaloguj się

Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego

  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatyw
  • Podkreślenie linków
  • Reset

Aktualności — Wydarzenia

Seminarium badawcze Zakładu Logiki: Wnioskowania aproksymacyjne w eksploracji danych

 

Wektorowa reprezentacja encji w grach komputerowych


Prelegent: Maciej Matraszek

2020-05-15 14:15

Podczas prezentacji przedstawię nasze eksperymenty w QED Software dotyczące reprezentacji wektorowych (zanurzeń, embeddingów) obiektów w grach komputerowych. Do tej pory skupiliśmy się na komputerowych grach karcianych (CCG), choć każda gra pozwalająca wybierać K z N opcji wpływających bezpośrednio na rozgrywkę ma elementy gry karcianej.

Sławne word2vec budujące zanurzenia słów w przestrzeń niskowymiarową zrewolucjonizowało badania nad przetwarzaniem języka naturalnego, a bazujące na nim modele osiągały bezprecedensowe rezultaty. Podczas naszych badań sprawdzaliśmy, jak różne reprezentacje kart w grach HearthStone i Clash Royale wpływają na rezultaty osiągane przez modele uczenia maszynowego w zadaniach typu przewidywanie zwycięzcy, oceny podobieństwa czy klasyfikacji na wytworzone przez społeczności graczy kategorie.

 

Link do spotkania https://meet.google.com/jbj-tdsr-aop