> > Na pierwsze cwiczenia proponuje trzy tematy: > > I. Kilka zadan logicznych do rozwiazania dla studentow (bez algorytmow, > warto zastanowic sie, jaki jest sposob rozumowania czlowieka, czy korzysta z > wiedzy dodatkowej, jesli tak, to z jakiej): > > * [trzeba] problem 8 hetmanow: trzeba rozstawic ich na szachownicy 8x8 tak, > zeby sie nie szachowali, tzn. zeby w kazdym wierszu, kolumnie i na kazdej > przekatnej byl conajwyzej jeden hetman (wskazowka dla studentow i > rozwiazanie w zalaczniku 8queens) > > * [warto] czy istnieje pokrycie szachownicy 8x8 klockami domina > (kazdy zajmuje dwa sasiednie pola) tak, zeby 62 pola > z wyjatkiem dwoch skrajnych pol lezacych na jednej przekatnej byly pokryte: > xxxxxxxo > xxxxxxxx > xxxxxxxx > xxxxxxxx > xxxxxxxx > xxxxxxxx > xxxxxxxx > oxxxxxxx > Odp w zalaczniku > > * [mozna] zadanie 3.4 z ksiazki, dotyczy problemu 8-puzzli > 8-puzzli to ukladanka 3x3 z 8 klockami i jednym pustym polem do przesuwania. > 1 2 3 > 4 5 6 > 7 8 _ > (bez procedury, sam dowod zachowania parzystosci permutacji, zalacznik > parityproof) > > II. Cwiczenie umiejetnosci definiowania problemow (abstrahowania): > > * [warto] zad. 3.7 z ksiazki, przynajmniej jeden-dwa przyklady > > III. Konstrukcje odpowiedniej przestrzeni stanow: > > * [trzeba] zad. 3.9a - misjonarze i kanibale - dobry przyklad, dobrze > narysowac > przestrzen dopuszczalnych stanow i przejsc miedzy nimi, warto zastanowic > sie, dlaczego czlowiek ma problemy, chociaz przestrzen bardzo prosta --> bo > duza liczba informacji do pamietania o pojedynczym stanie > > * [warto] zad 3.15a,b - na jakims przykladowym ukladzie wielokatow, dobry > przyklad na to, jak dodatkowa wiedza umozliwia zamiane problemu > nieskonczonego na skonczony i jego algorytmiczne rozwiazywanie > > Pozdrawiam > Arek > >